ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΕΙΣΗΓΗΣΗ
ΣΤΗΝ ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΙΟΥΝΙΟΥ 2016
Συνάδελφοι – σες,
Το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας σας καλωσορίζει στο σημερινό
ετήσιο απολογιστικό συνέδριο. Ένα χρόνο μετά την ίδρυση της ομοσπονδίας μας,
ερχόμαστε να συζητήσουμε και να ανταλλάξουμε εμπειρίες από τη φετινή χρονιά.
Επίσης, με βάση τις τελευταίες εξελίξεις, να αποφασίσουμε τους στόχους μας για
το επόμενο διάστημα.
Η σχολική χρονιά που ολοκληρώθηκε άρχισε με πολλά και οξυμένα
προβλήματα, που παραμένουν .
·
κτιριακές
υποδομές ανεπαρκείς και χωρίς συντήρηση μέσα στο καλοκαίρι. Χαρακτηριστικά, τα
χρήματα για να μπορέσουν οι δήμοι να κάνουν την συντήρηση των σχολείων εγκριθήκαν
μια βδομάδα πριν ανοίξουν τα σχολεία. Σε πολλές περιοχές τα σχολικά κτήρια δεν
επαρκούσαν για την φοίτηση όλων των μαθητών. Οι παρεμβάσεις από το κράτος και
τους δήμους για την λύση του προβλήματος, ήταν να στοιβάξουν τα παιδιά σε κοντέινερ.
Έτσι δημιουργήθηκαν πολιτείες από κοντέινερ με μαθητές πχ Εύοσμος, Πεύκα κα. Κατά
την διάρκεια της χρονιάς δημιουργήθηκαν επιπλέον προβλήματα όπως η στέγαση
σχολείων σε ακατάλληλα κτήρια πχ δήμος Θέρμης 2ο γυμνάσιο & ειδικό σχολείο.
Από τις «Κτηριακές Υποδομές ΑΕ» (πρώην ΟΣΚ) μας ενημέρωσαν ότι για την
περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας υπάρχουν 10 σχολεία προς ανέγερση (8
νηπιαγωγεία και 2 δημοτικά) και οι εργασίες θα ολοκληρωθούν μέχρι τις 30/9/2017 (επισυνάπτεται πίνακας). Σύμφωνα με ΔΣ των
ΚΤΥΠ ΑΕ δεν υπάρχει χρηματοδότηση για την επισκευή, συντήρηση και ανέγερση νέων
σχολείων.
·
Κενά
εκπαιδευτικών που διατηρήθηκαν όλη την χρονιά πχ δημοτικό σχολείο στην
Καλαμαριά χωρίς δάσκαλο φυσικής αγωγής μέχρι σήμερα, για μήνες χωρίς δάσκαλο
δημοτικό σχολείο στο Κορδελιό κα Οι αναπληρωτές καθηγητές προσλήφθηκαν 1-2
μήνες μετά την έναρξη.
·
Αμέσως μετά
είχαμε επίθεση στις καθαρίστριες που συνεχίζεται και σήμερα θέλοντας να τις κάνουν
«εργολάβους». Οι συμβάσεις των καθαριστριών υπογράφτηκαν 1 μήνα μετά την έναρξη
της σχολικής χρονιάς, με άθλιες συνθήκες εργασίας πχ καθαριστής σε νηπιαγωγείο
πρέπει να πηγαίνει σε 5 κτήρια για αμειφτεί με το ποσό των 250€.
·
Η 3η δόση από το
υπουργείο παιδείας προς τις σχολικές επιτροπές για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών
των σχολείων ήρθε στο τέλος του Νοέμβρη, τρεις μήνες μετά την έναρξη της
σχολικής χρονιάς. Η καθυστέρηση της πετσοκομμένης δόσης προκάλεσε οικονομική
ασφυξία των σχολικών επιτροπών, και είχε σαν συνέπεια πολλοί γονείς και
σύλλογοι γονέων να αναγκαστούν να στηρίξουν οικονομικά την λειτουργία του
σχολείου. Οι δήμοι ως υποστηρικτές αυτής της πολιτικής δεν ζητούσαν τις δόσεις,
με αποτέλεσμα να συσσωρεύονται χρέη κυρίως στις πρώην ΔΕΚΟ και με κίνδυνο τα
σχολεία να μην έχουν θέρμανση, ηλεκτρικό, είδη καθαριότητας, αναλώσιμα κα.
·
Κάθε Σεπτέμβριο
έχουμε θέματα μεταφοράς. Περιοχές όπως Λαγκαδάς, Χαλκιδική κα έμειναν για
μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς μεταφορά.
·
Η άθλια
κατάσταση στους παιδικούς σταθμούς και βρεφονηπιακούς σε όλους τους Δήμους
είναι γνωστή και επιδεινώνεται ακόμα και σήμερα (βλ. μείωση κατά 40% για το νέο
σχολικό έτος από τη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ). Ενώ η καθιέρωση των ελαστικών
μορφών εργασίας διευρύνονται.
·
Ανάλογη
κατάσταση επικρατούσε και στα σχολεία των ΑΜΕΑ, νομοθετώντας τον διασκορπισμό
των παιδιών με ειδικές ανάγκες, σύμφωνα με το πρότυπο της δήθεν «αποασυλοποίησης» της Ε.Ε.
Καταργούνται τα τμήματα ένταξης στα σχολεία. Έτσι ουσιαστικά στέλνουν τα παιδιά
αυτά στο σπίτι τους.
·
Μεγάλες
διαστάσεις πήραν τα προβλήματα του υποσιτισμού, των ανεμβολίαστων παιδιών που
συνεχίζεται και σήμερα. Με εγκύκλιο του υπουργείου σταματά οριστικά ο
αντιφυματικός εμβολιασμός μέσα στα σχολεία και καλούνται οι γονείς να βάλουν το
χέρι στην τσέπη για το εμβολιασμό των παιδιών τους.
·
Η κατάργηση της
ενισχυτικής διδασκαλίας μεγάλο πρόβλημα για την πλειοψηφία των γονιών που δεν
μπορούν να δώσουν χρήματα για φροντιστήρια.
·
Τα πρόστιμα σε
συλλόγους που κακώς έχουν βγάλει ΑΦΜ και κυνηγήθηκαν από τις ΔΟΥ, το οποίο θα
το αντιμετωπίσουμε και στη συνέχεια. Κάθε δήμος ερμηνεύει διαφορετικά της
έννοιας «εποπτείας των συλλόγων γονέων» και ζητά πράγματα που επιβαρύνουν
οικονομικά τους συλλόγους πχ αλλαγή καταστατικού του συλλόγου γονέων γιατί
άλλαξε το όνομα του σχολείου μετά το νόμο «Καλλικράτη» βλέπε δήμος Παύλου Μελά
κα.
·
τρομοκρατία και
αστυνόμευση αρκετών διευθυντών απέναντι στα παιδιά, μήνυση διευθύντριας κατά
μαθητών γυμνασίου γιατί συμμετείχαν στην 3ημερη κατάληψη του σχολείου. Μια
ενέργεια που απαντήθηκε άμεσα με καταγγελία της διευθύντριας και παραστάσεις διαμαρτυρίας
στη διεύθυνση εκπαίδευσης περιφέρειας Κ. Μακεδονίας, γιατί η υπόσχεση του
υπουργού για κατάργηση των μαθητοδικείων δεν πραγματοποιήθηκε.
·
Ξεκίνησε ένας
προσχηματικός διάλογος για την παιδεία. Στη συζήτηση δεν έπρεπε να τεθούν
θέματα που έχουν οικονομικές προεκτάσεις, όπως τόνισε ο υπουργός «οι όποιες προτάσεις θα κινούνται μέσα στους
δημοσιονομικούς στόχους που έχουν καθοριστεί και που έχουν επιβληθεί από την
ίδια την οικονομική κρίση». Δηλαδή, όποια πρόταση χρειάζεται χρήματα, θα
μπαίνει στο συρτάρι. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι στο Μνημόνιο 3 που ψήφισε
η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, υπάρχουν πολύ συγκεκριμένες κατευθύνσεις για την
εκπαίδευση, γιατί αποδέχεται τις προτάσεις του ΟΟΣΑ: «Εξορθολογισμός» των τάξεων με αλλαγή στην αναλογία μαθητή-εκπαιδευτικού
ανά τάξη. Νέες συγχωνεύσεις και συμπτύξεις τμημάτων. Εξορθολογισμός των
δαπανών. Κινητικότητα και ευελιξία.
Προώθηση ακόμα πιο αποφασιστικά της απλήρωτης εργασίας-μαθητείας για τους μαθητές
των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, για παιδιά κάτω των 18 ετών. Οικονομική αυτοτέλεια και αυτονόμηση της σχολικής μονάδας που θα
λειτουργεί με ανταγωνιστικά κριτήρια, θα καταρτίζει τους δικούς της
προϋπολογισμούς κ.α. » Πάνω σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν μας καλεί η κυβέρνηση
να συζητήσουμε. Με λίγα λόγια μας καλεί με τη συμμετοχή μας στο διάλογο να
διαλέξουμε εμείς το σχοινί με το οποίο θα κρεμάσουν τα παιδιά μας.
·
Στα πλαίσια του
«εξορθολογισμού» των δαπανών και η υπουργική απόφαση για το ωρολόγιο πρόγραμμα
των δημοτικών σχολείων και τα ολοήμερα σχολεία, που καταργεί ώρες μαθήματος από
την πλειοψηφία των μαθητών και μετατρέπει το ολοήμερο σχολείο σε κέντρο φύλαξης
παιδιών, χωρίς καμία παιδαγωγική αξία, αφού όποιος δάσκαλος έχει ελεύθερες ώρες
θα μπαίνει στην αίθουσα. Ακολουθεί και συνέχεια με τα γυμνάσια και λύκεια, οδηγούς
καλής συμπεριφοράς …
Από την αρχή της σχολικής χρονιάς πήραμε συγκεκριμένες
πρωτοβουλίες. Στείλαμε μήνυμα ότι είμαστε αποφασισμένοι να μην συμβιβαστούμε με
όλα αυτά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε μέσα
και έξω από
τα σχολεία. Δεν
θα συμβιβαστούμε με τη ζωή που μας έχει ετοιμάσει η Ε.Ε. και οι
κυβερνήσεις της. Δεν θα κάτσουμε στα
«αυγά μας» εμείς, τα
παιδιά μας και
οι εκπαιδευτικοί. Θα παλέψουμε για το σχολείο και τη ζωή που
μας αξίζει.
Προσπαθήσαμε να ανοίξουμε συζήτηση για συλλογική δράση σε
Ενώσεις και σχολεία, με συντονισμό, με πρωτοβουλίες, με κινητοποιήσεις. Σταθήκαμε
αλληλέγγυοι στους πρόσφυγες και μετανάστες καλώντας Ενώσεις, Συλλόγους να το δείξουν
έμπρακτα, μαζεύοντας τρόφιμα και ρουχισμό, που παραδόθηκαν στους καταυλισμούς
προσφύγων της Ειδομένης και των Διαβατών άμεσα ή σε συνεργασία με εργατικά
σωματεία και φορείς, όπως έκαναν οι ενώσεις Καλαμαριάς και Πυλαίας – Χορτιάτη
και πολλοί σύλλογοι γονέων από άλλες περιοχές. Ακούστηκαν κάποιες ρατσιστικές
φωνές για αυτές τις πρωτοβουλίες από μέλη διοικητικών συμβουλίων συλλόγων. Την
απάντηση τους την έδωσαν οι γονείς, με
την μαζική συμμετοχή στη συλλογή ειδών.
Σε αυτή την κατάσταση που κυριαρχεί στα σχολεία έρχεται
να προστεθεί και αυτό που βιώνουμε καθημερινά στις οικογένειές μας, μέσα στο
σπίτι μας. Μείωση μισθών, η ανεργία να θερίζει, απλήρωτη εργασία, αύξηση
φορολογίας σε άμεσους και έμμεσους φόρους. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι
οικογένειες να κινδυνεύουν να χάσουν την κατοικία τους, αφού δεν μπορούν να
ανταπεξέλθουν στα δάνεια, μη έχοντας να πληρώσουν τις δόσεις, τα φροντιστήρια,
τον ΕΝΦΙΑ, τα νοίκια, τη ΔΕΗ, το τηλέφωνο, το νερό, τη θέρμανση, το φαγητό, την
εφορία, τα φάρμακα, αθλητικές δραστηριότητες των παιδιών, σχολικά είδη και
πολλά άλλα.
Συγκεκριμένα, προσπαθώντας να αλλάξουμε νοοτροπίες για
την δράση των συλλόγων, ενώσεων, ομοσπονδίας γονέων που καλλιεργούσαν όλοι
αυτοί που ήθελαν τους φορείς των γονέων χειροκροτητές κυβερνήσεων και δημοτικών
αρχών, απ’ την αρχή της σχολικής χρονιάς έως τώρα κάναμε τις παρακάτω ενέργειες,
§ Για την υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων προτείναμε
στις ενώσεις να προβούν σε παραστάσεις διαμαρτυρίας στα δημοτικά συμβούλια, που
πραγματοποιήθηκαν και τους συμπαρασταθήκαμε.
§ Προχωρήσαμε σε σύσκεψη των ενώσεων στις 4/11/15, για τα
άμεσα προβλήματα, που αποφάσισε κινητοποιήσεις στις 24/11/15.
§ Καλέσαμε γονείς, εκπαιδευτικούς, μαθητές για οργάνωση κινητοποίησης
στις 24 Νοέμβρη. Συμπαρασταθήκαμε
στις κινητοποιήσεις μαθητών, σε
Τοπικό επίπεδο, με προβλήματα αυταρχισμού από διευθυντές,
αστυνομία, απειλές για εισαγγελείς κά.
§ Ζητήσαμε από τις ενώσεις την συμπλήρωση ερωτηματολογίου
για την καταγραφή των προβλημάτων των σχολείων. Ήταν αρνητικό ότι δεν
συμπληρώθηκε από τους συλλόγους, εκτός εξαιρέσεων, παρόλο που όλοι το θεώρησαν
σωστό. Πιστεύουμε ότι την νέα χρονιά θα γίνει έγκαιρα η συμπλήρωση του
ερωτηματολογίου.
§ Επικεντρώσαμε στη μεταφορά με ενημέρωση από περιφέρεια,
κατορθώνοντας να έχουμε καλύτερη εξέλιξη από πέρσι. Αν και οι μεταφορές είναι
στον αέρα με τις συμβάσεις, από αρχές του χρόνου 2016.
§ καλέσαμε γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές σε
συγκέντρωση διαμαρτυρίας τη 1η Φλεβάρη, στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης με αφορμή
την επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη του Αντώνη Λιάκου, Προέδρου της Εθνικής &
Κοινωνικής Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία. Ο στόχος του διαλόγου είναι να
υπάρξει από την πλευρά γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών αποδοχή και συναίνεση
στην υλοποίηση όλων των προηγούμενων δεσμεύσεων, συνεχίζοντας, ανάμεσα στ’
άλλα, το αντιδραστικό «νέο σχολείο» της Διαμαντοπούλου και το νόμο 4186/2013
του Αρβανιτόπουλου. Χρόνια τώρα γίνεται διάλογος μέσα σε Συλλόγους, σε Ενώσεις,
σε συνελεύσεις, συνέδρια , κτλ. Σήμερα συνάδελφοι
εκτός από το ότι
επιβεβαιώθηκε η θέση της
Ομοσπονδίας για το Διάλογο,
είμαστε σε θέση με ακόμα καλύτερους όρους να παρακολουθήσουμε τα βασικά
πορίσματα από τις επεξεργασίες των υποεπιτροπών και των ομάδων εργασίας του
διαλόγου που οργανώνει η κυβέρνηση για την Παιδεία. Για παράδειγμα, πρώτα απ'
όλα βγάζει μάτι η
προώθηση, με όλους
τους τρόπους, είτε ραφιναρισμένα είτε και πιο επιθετικά,
ενός σχολείου στα λόγια δημόσιου, στην ουσία επί πληρωμή (βλ. κουπόνια και δίδακτρα
για επιπλέον δραστηριότητες), στο οποίο θα παρεμβαίνουν επιχειρήσεις και Τοπική
Διοίκηση πιο αποφασιστικά και με βαρύνοντα λόγο για σοβαρές πλευρές της
εκπαιδευτικής διαδικασίας (δραστηριότητες, υποδομές, εκπαιδευτικό πρόγραμμα).
§ Συμμετείχαμε σε συσκέψεις με τα σωματεία των
εκπαιδευτικών και σε κοινές παραστάσεις διαμαρτυρίας για την κατάργηση των
τμημάτων ένταξης και της ενισχυτικής διδασκαλίας στην περιφέρεια εκπαίδευσης.
§ Αξιοποιώντας την παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού στις
21 Μάρτη, συνδιοργανώσαμε αντιφασιστική – αντιρατσιστική συναυλία μαζί με
μαθητικά συμβούλια και φοιτητικούς συλλόγους. Καλέσαμε τους γονείς σε
εγρήγορση, σε καταδίκη των πολέμων, σε απαίτηση να σταματήσουν οι επιθέσεις στη
Συρία και αλλού. Η αλληλεγγύη των
εργαζομένων, των ανέργων, των σωματείων και των φορέων προς τους πρόσφυγες
αποτελεί χαστούκι στο φασισμό, το ρατσισμό και την ξενοφοβία.
§
Συμπαρασταθήκαμε
στους συλλόγους γονέων του δήμου Θερμαϊκού κατά της προσπάθειας της Δημοτικής αρχής
να ανοίξει την πόρτα για την είσοδο
ιδιωτικών εταιριών στα σχολεία. Ήθελε ιδιωτική ασφαλιστική εταιρία να ασφάλιση
τους μαθητές των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων του Δήμου Θερμαϊκού. Η εξασφάλιση της Υγείας των μαθητών δεν
είναι ατομική υπόθεση, αλλά υποχρέωση της πολιτείας.
§ Συμπαρασταθήκαμε στις ενέργειες του συλλόγου γονέων και
του συλλόγου διδασκόντων του 12ου δημοτικού Νεάπολης και 3ου
νηπιαγωγείου Νεάπολης ενάντια στην κατάργηση του σχολείου τους. Η πρόταση για
το κλείσιμο του σχολείου έγινε από το δήμο Νεάπολης Συκεών και με την σύμφωνη
γνώμη της οικείας ένωσης γονέων, υποστηρίζοντας ότι στεγάζεται σε ακατάλληλο
χώρο. Καταφέραμε να αποτρέψουμε την κατάργηση του σχολείου.
§ Καταγγείλαμε απόψεις για συγχωνεύσεις τμημάτων ή και
σχολείων που θα δημιουργούσαν τμήματα άνω των 25 μαθητών, όπως την παρουσίασε
με επιστολή του ο δήμαρχος Νεάπολης Συκεών κ. Δανιηλίδης. Καταγγείλαμε απόψεις
για επιβολή διδάκτρων στα σχολεία όπως του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ.
Τριανταφυλλίδη. Θεωρούμε ότι όλα αυτά είναι προπομπή για το διαφοροποιημένο
σχολείο της αγοράς, που όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα θα μαθαίνουν
γράμματα και οι υπόλοιποι στον Καιάδα της αμορφωσιάς και της ημιμάθειας.
§ Ζητήσαμε από τις ενώσεις να πάρουν πρωτοβουλίες για την
ανάδειξη του σοβαρού προβλήματος των ναρκωτικών στα σχολεία. Λόγω των πολλών
συσσωρευμένων ζητημάτων αυτή η δράση καθυστέρησε. Πιστεύουμε από την νέα χρονιά
θα μπορέσουμε να την αναπτύξουμε όπως θέλουμε. Στηρίζουμε την προσπάθεια της
Ομάδας Αγωγής Υγείας του 3ου Γυμνασίου Θέρμης, που υλοποιεί φέτος πρόγραμμα με
θέμα : «ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ : βασική πηγή άντλησης δύναμης για να πούμε ΟΧΙ στα
ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΝΑΙ στην ΖΩΗ»
§ Πήραμε πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη της Ομοσπονδίας με
νέες ενώσεις, ήδη παραβρίσκεται η ένωση γονέων του δήμου Ωραιοκάστρου. Έχουν
γίνει προσπάθειες να δημιουργηθούν ενώσεις σε δήμους που μέχρι τώρα δεν υπήρχαν
ή δεν συγχωνεύτηκαν όπως στο Λαγκαδά, Αμπελόκηπους-Μενεμένη, Προποντίδας.
Χρειάζεται να προσπαθήσουμε περισσότερο και κυρίως οι υποεπιτροπές της
ομοσπονδίας.
§ Συμπαρασταθήκαμε στην απεργία των δασκάλων στις 8 Ιούνη
κατά της απαράδεκτης υπουργικής απόφασης για το ωρολόγιο πρόγραμμα των
δημοτικών σχολείων και τα ολοήμερα, που συνεχίζει την αντιεκπαιδευτική πολιτική
της και οδηγεί σε απόγνωση τις λαϊκές οικογένειες τσακίζοντας τα μορφωτικά
δικαιώματα των παιδιών μας.
Αλήθεια πού το πάει η κυβέρνηση στην Παιδεία;
Δεν χωρά αμφιβολία ότι το υπουργείο Παιδείας έχει επιδοθεί σε έναν
«επικοινωνιακό αγώνα δρόμου» για να πείσει ότι όλα τα σχολεία θα ξεκινήσουν
κανονικά και χωρίς ελλείψεις από το Σεπτέμβρη του 2016. Φυσικά, το τι σημαίνει
«κανονικά» έχει να κάνει με τις σοβαρές αλλαγές που έχουν δρομολογηθεί ώστε να
μην φαίνονται οι τρύπες, τα τεράστια κενά στα σχολεία. Γιατί μπορεί η
προπαγάνδα του υπουργείου να ισχυρίζεται ότι «κανένα σχολείο δεν θα κλείσει»,
όμως δεν λέει κουβέντα για την κατάσταση των αναγκαίων δομών που βρίσκονται
εντός σχολείων. Δεν απαντά, τελικά, στο πώς θα λειτουργούν ουσιαστικά τα
σχολεία.
Γιατί τα σχολεία - που σύμφωνα με την κυβέρνηση δεν θα κλείσουν
- δεν είναι απρόσωπα κτίρια. Έχουν Τμήματα Ένταξης, που επί της ουσίας κλείνουν
και αφορούν παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Έχουν ολοήμερα τμήματα, από
τα οποία αποκλείονται χιλιάδες παιδιά που οι γονείς τους είτε είναι άνεργοι
είτε δουλεύουν σε καθεστώς «μαύρης» εργασίας. Έχουν εργαστήρια, για τα οποία
καταργείται ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός, διαλύεται το εργαστήριο. Θα έπρεπε να
έχουν Ενισχυτική Διδασκαλία, η οποία για φέτος λειτούργησε ούτε ένα μήνα... Και
φυσικά, μέσα στα σχολεία γίνονται διάφορα μαθήματα, τα οποία πρέπει να
διδάσκονται από εκπαιδευτικούς με την αντίστοιχη επιστημονική ειδίκευση, κάτι
που δια στόματος υπουργού Παιδείας δεν πρέπει να θεωρείται και δεδομένο, αφού
λέει ότι τα Μαθηματικά και η Φυσική μπορούν να γίνονται από Μηχανολόγους και
Ηλεκτρολόγους.
Όλα τα παραπάνω
φυσικά οφείλονται κατά κύριο λόγο στην υποχρηματοδότηση των σχολείων από το
κράτος και από τους Δήμους.
Περιορισμός
δαπανών... και όποιος αντέξει …
Φυσικά, για να μην ξεχνιόμαστε, η συνέχιση της αντιλαϊκής
εκπαιδευτικής πολιτικής πατάει - ανάμεσα στα άλλα - στο 3ο μνημόνιο που ψήφισαν
ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - Ποτάμι - ΑΝΕΛ στη Βουλή, τον Αύγουστο του 2015, και στη
βάση των κατευθύνσεων
του ΟΟΣΑ και
της ΕΕ, δηλαδή η «αξιολόγηση» με
βάση τα κριτήρια της αγοράς,
η αυτονομία των σχολικών μονάδων,
που δεν είναι άλλο πράγμα από την αναζήτηση χορηγών και την ανοιχτή πια
κατηγοριοποίηση των σχολικών
προγραμμάτων. Αυτό είναι το πραγματικό ταξικό περιεχόμενο των «μεταρρυθμίσεων»
στην Παιδεία που προβάλλει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.
Γι’ αυτή
την κατάσταση ευθύνη έχουν τόσο η σημερινή κυβέρνηση αλλά και όλες οι
προηγούμενες. Αυτή την αντιλαϊκή πολιτική ενάντια σε εμάς και τα παιδιά
μας, την κάνουν συνειδητά και όχι από ανικανότητα.
Είναι πρόκληση και
υποκρισία, η κυβέρνηση
· να προσπαθεί με αφαιρέσεις ωρών διδασκαλίας και χωρίς
διορισμούς να καλύψει χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, τα οποία θα συνεχίσουν να
υπάρχουν και να πολλαπλασιάζονται.
· να καμώνεται ότι νοιάζεται ώστε όλα τα παιδιά να έχουν
πρόσβαση στο ολοήμερο σχολείο, τη στιγμή που αφαιρεί αυτό το δικαίωμα από όλα
τα παιδιά που έχουν έναν ή δύο γονείς που δεν μπορούν να ανανεώσουν την κάρτα
ανεργίας ή ανασφάλιστους εργαζόμενους
· από τη μια να υπόσχεται 20.000 μόνιμους διορισμούς κι από
την άλλη αυτοί να μετατρέπονται σε χιλιάδες απολύσεις
· να διακηρύττει ότι φτιάχνει «ενιαίο τύπο Δημοτικού
Σχολείου», ενώ στην πραγματικότητα να περιορίζει τα ολοήμερα και να περικόπτει
χιλιάδες διδακτικές ώρες, οδηγώντας τελικά τα σχολεία να διαμορφώνουν το
πρόγραμμά τους με όσους εκπαιδευτικούς και με όσες διδακτικές ώρες
«περισσεύουν».
Κάναμε μία προσπάθεια φέτος. Όμως δεν φτάνει, δεν είμαστε ευχαριστημένοι
με τις απαιτήσεις των καιρών. Ξέρουμε ότι δεν εξαρτώνται όλα από το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας.
Οι ευθύνες είναι συλλογικές τόσο στο ΔΣ όσο και στους αντιπροσώπους για το
πως προχωράμε αυτά που συλλογικά
αποφασίζουμε. Δύναμή μας, είναι οι Ενώσεις και τα σχολεία. Αυτοί είναι τα
ποδάρια μας και τα αυτιά μας, για το τι γίνεται μέσα στα σχολεία και αυτοί
έχουν σήμερα το λόγο στη σημερινή μας δουλειά.
Συνάδελφοι –σες,
Σήμερα 12 Ιούνη είναι η Παγκόσμια ημέρα κατά της παιδικής εργασίας
εκτιμάται ότι περίπου 100,000 παιδιά εργάζονται στη χώρα μας αυτή τη στιγμή
παράνομα. Δεν χρειάζεται να μας το πει κάποιος αυτό, το βλέπουμε μέσα στα
σχολεία, με την αύξηση της διαρροής. Το βλέπουμε στις Επαγγελματικές σχολές με
την «μαθητεία», την τσάμπα εργασία. Η παιδική εργασία είναι από όλους
κατακριτέα αλλά στο βωμό του κέρδους όλα είναι επιτρεπτά.
Σήμερα η επιστήμη και η τεχνολογία έχουν φτάσει σε
πρωτοφανή επίπεδα. Υπάρχουν όλες οι δυνατότητες για να ζούμε πολύ καλύτερα. Οι
γονείς έχουμε ανάγκη από ένα σχολείο που θα μορφώνει πολύπλευρα και ουσιαστικά
όλα τα παιδιά, που δεν θα κοιτάει τις οικογένειες στην τσέπη.
Ένα σχολείο που θα μαθαίνει στους μαθητές την αλήθεια, να
κατανοούν τι συμβαίνει γύρω τους, στη
φύση και την
κοινωνία. Που θα
βοηθάει τα παιδιά
μας να αναπτύσσουν τα
ενδιαφέροντα και τις κλίσεις τους και να αντιμετωπίζουν δημιουργικά τη ζωή και
τη δουλειά τους, όποιο επάγγελμα και αν επιλέξουν.
Θα τους κάνει ικανούς να παρακολουθούν την εξέλιξη της
τεχνικής και της επιστήμης.
Έχουμε ανάγκη από ένα ενιαίο 12χρονο σχολείο που θα
βλέπει τον κάθε μαθητή ως μία νέα προσωπικότητα που ωριμάζοντας θα μπορεί να
συμβάλλει στην πρόοδο της κοινωνίας με τη δουλειά του. Γι’ αυτό και το σχολείο
αυτό, θα παρέχει δωρεάν ό,τι χρειάζεται ένας μαθητής για να αποκτήσει ολόπλευρη
μόρφωση, βιβλία, υποδομές, εργαστήρια και θα λαμβάνει υπόψη του, τις ανάγκες
των μαθητών για πρόσβαση στον αθλητισμό και τον πολιτισμό.
Οι γονείς παλεύουμε για το σχολείο που έχουν ανάγκη τα
παιδιά μας, για το σύνολο της ζωής τους, για να μπορούμε και εμείς και αυτά όχι
απλά να ονειρευόμαστε αλλά για να μπορέσουμε να ζήσουμε όπως μας αξίζει τον 21ο αιώνα.
Σε αυτό τον Αγώνα δεν είμαστε μόνοι μας. Είμαστε μαζί με
τα παιδιά μας, με τους εργαζόμενους, με τους αγωνιστές εκπαιδευτικούς που
νοιάζονται πραγματικά για τη μόρφωση και το μέλλον των παιδιών μας, και όλους όσους αγωνίζονται
σήμερα ενάντια στην πολιτική που τσακίζει το δικαίωμα όλου του λαού και των
παιδιών μας, στη μόρφωση, στη δουλειά, στη ζωή με δικαιώματα.
Κουβεντιάζουμε
σήμερα για να ανταλλάξουμε εμπειρία, για να βελτιώσουμε την παρέμβασή μας, για
να αντιμετωπίσουμε τις αδυναμίες μας έτσι ώστε από Σεπτέμβρη
τόσο σε κεντρικό επίπεδο με την ΑΣΓΜΕ όσο και κάθε Ένωση με τους
Συλλόγους της ανά περιφέρεια και Δήμο να διεκδικήσουμε και να παλέψουμε:
Όχι στο «νέο
σχολείο», της κατηγοριοποίησης και
της αποκέντρωσης. ΕΝΙΑΙΟ
Δωδεκάχρονο Υποχρεωτικό σχολείο με σκοπό
την ολόπλευρη γνώση και καλλιέργεια της
προσωπικότητας κάθε νέου πριν την
επαγγελματική επιλογή. Κανένα παιδί πριν από τα 18 του, χρόνια έξω από την
εκπαιδευτική διαδικασία. Κατάργηση της μαθητείας και της παιδικής εργασίας.
Έκτακτη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για
ουσιαστικά ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ, ΔΩΡΕΑΝ, ΔΗΜΟΣΙΟ σχολείο. ΟΥΤΕ 1 ΕΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΜΑΣ. Κατάργηση ΦΠΑ στις αγορές των
σχολικών Επιτροπών. ΔΩΡΕΑΝ θέρμανση, φως, νερό, τηλέφωνο, για τα σχολεία.
Διαγραφή των οφειλών των ΔΕΚΟ. Μαζικοί
διορισμοί μόνιμου επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού.
Καμία κατάργηση – συγχώνευση σχολικών μονάδων & νηπιαγωγείων. Καμία τάξη πάνω από 15 μαθητές για νηπιαγωγείο και α’ ,β’ Δημοτικού και
20 μαθητές ανά τάξη στις μεγαλύτερες ηλικίες. ΧΩΡΙΣ ΟΡΟΥΣ
& ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΑ
ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.
ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ από ενιαίο
Δημόσιο φορέα.
Καμία επιχειρηματική δράση μέσα στα σχολεία. Καμία παραχώρηση σχολικού χώρου για τέτοιο σκοπό.
Άμεση ανέγερση νέων σύγχρονων σχολείων και παιδικών
σταθμών από δημόσιο φορέα που θα έχει τη συνολική ευθύνη. ΑΜΕΣΗ,
ΕΚΤΑΚΤΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ σε υποδομές και έργα, έκδοση των απαραίτητων
πιστοποιητικών καταλληλότητας.
Δωρεάν
δίχρονη υποχρεωτική προσχολική
αγωγή μέσα από κρατικό αναβαθμισμένο δημόσιο σύστημα
παιδικών κέντρων.
Δημόσιες και Δωρεάν Επαγγελματικές Σχολές που θα παρέχουν πτυχίο με επαγγελματική επάρκεια
και Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση,
αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν, που θα δίνει πτυχία με επιστημονική
αξία για εργασία και ζωή με δικαιώματα.
Μέτρα ανακούφισης για τους άνεργους γονείς.
Μίνι γεύμα για όλα τα παιδιά και Δωρεάν σίτιση για τα
μικρά παιδιά των πιο αδύναμων οικογενειών, με ευθύνη του κράτους.
Δωρεάν περίθαλψη, εξέταση και εμβολιασμοί για όλα τα
παιδιά από κρατικό φορέα.
Δωρεάν αθλοπαιδείες, κατασκηνώσεις και πολιτιστικές
δράσεις για όλα τα παιδιά.
Λόγω των πολύ σοβαρών προβλημάτων
που υπάρχουν στα σχολεία θεωρούμε ότι οι γονείς μέσω των συλλόγων τους, των
ενώσεων και της ομοσπονδίας πρέπει να είναι σε ανησυχία και επαγρύπνηση.
Αναφερθήκαμε παραπάνω αναλυτικά
στο τι έγινε και στο τι έρχεται. Δεν πρέπει
να κάτσουμε με σταυρωμένα χέρια, ούτε να περιμένουμε πότε θα ανοίξουν τα
σχολεία και ανάλογα να πράξουμε, γιατί πάλι θα τρέχουμε και δεν θα
προλαβαίνουμε. Χρειάζεται προετοιμασία και οργάνωση πριν ξεκινήσει η σχολική
χρονιά.
Έτσι, από της 20 Αυγούστου να
συνεδριάσουν τα ΔΣ των συλλόγων, των ενώσεων και της ομοσπονδίας για να
συζητήσουν τις δράσεις που θα ακολουθήσουν.
Να συνεργαστούν με τους συλλόγους
διδασκόντων έτσι ώστε κανένα παιδί να μην μείνει εκτός ολοήμερου σχολείου.
Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου
θα βοηθήσει ουσιαστικά τις ενώσεις και την ομοσπονδία.
Τίποτα δεν μας χαρίζεται, όλα κατακτώνται.
ΓΙΑΤΙ
ΓΙΑ ΕΜΑΣ:
«Η Μόρφωση δεν είναι ζήτημα γνώσης. Είναι ζήτημα
ζωής!» Δ. ΓΛΗΝΟΣ