Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2020

Για τις απαράδεκτες αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις της Κυβέρνησης εν μέσω πανδημίας

 

 

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

http://omegokmak.blogspot.gr , e-mail: omegokmak@gmail.com

 

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ 

Για   τις  απαράδεκτες   αντιεκπαιδευτικές  ρυθμίσεις  της Κυβέρνησης  εν μέσω πανδημίας

Δεν έχει σταματήσει το Υπουργείο παιδείας, ακολουθώντας την προσφιλή τακτική της  Κυβέρνησης, να περνάει σημαντικές παρεμβάσεις για την Παιδεία εν μέσω καραντίνας. Την  βδομάδα που πέρασε προχώρησε στην ψήφιση ενός συνολικού νομοσχεδίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, ενώ παράλληλα άνοιξε τον ασκό του Αιόλου για τους μαθητές της Γ' Λυκείου που ετοιμάζονται να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις, ανακοινώνοντας αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση οι οποίες πρόθεσή της είναι να ισχύσουν από φέτος.

Η υπουργός Παιδείας πέταξε στα μέσα της βδομάδας μία ακόμα «βόμβα» που ανατρέπει τον προγραμματισμό και τα σχέδια οικογενειών και παιδιών που βρίσκονται μισό χρόνο πριν από τις πανελλαδικές εξετάσεις. Ανακοίνωσε αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση, με πρόθεση αυτές να ισχύσουν από φέτος, μετατρέποντας σε «πειραματόζωα» τους φετινούς υποψήφιους, που είναι πλέον επιβαρυμένοι, με το μεγαλύτερο μέρος της προετοιμασίας τους να το έχουν κάνει μέσω τηλεκπαίδευσης, κλεισμένοι στο σπίτι, χωρίς να μπορούν να εκτονώσουν πουθενά το βάρος αυτής της τόσο πιεστικής χρονιάς.

                Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργείου, θα μειωθεί ο αριθμός των επιλογών των υποψηφίων στο μηχανογραφικό, ενώ παράλληλα τα Πανεπιστημιακά Τμήματα θα μπορούν να καθορίζουν τα ίδια το ύψος της βάσης εισαγωγής τους. Αποτέλεσμα θα είναι πολύ λιγότεροι υποψήφιοι να πιάνουν τις σχολές της επιλογής τους. Μειώνοντας τις επιλογές των υποψηφίων, μειώνουν και τις πιθανότητές τους να περάσουν σε μια σχολή, ενώ καθιστούν τη διαδικασία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού ακόμα πιο αγχωτική και ανταγωνιστική.

Μαζί μ' αυτά, το υπουργείο ανακοίνωσε ότι θα υπάρχει και μια δεύτερη φάση συμπλήρωσης μηχανογραφικού για όσους δεν περάσουν στην πρώτη. Στη δεύτερη φάση όμως θα μπορούν να επιλέξουν μόνο ανάμεσα στα Τμήματα εκείνα όπου έχουν μείνει κενές θέσεις.

                Ως  γονείς δηλώνουμε  : Ούτε να το σκέφτεται η κυβέρνηση να φέρει τέτοιες αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης! Δεν  είναι  τζόγος  το μέλλον των  μαθητών !!! Η επιλογή που σκοπεύετε να κάνετε, δηλαδή να αλλάξετε εν μέσω πανδημίας και μόλις 6 μήνες πριν δώσουν πανελλήνιες τα παιδιά μας , το σύστημα πρόσβασης, είναι ΕΓΚΛΗΜΑ!

Η Ομοσπονδία στηρίζει τους μαθητές,  μαζί  με τους εκπαιδευτικούς αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε  ουσιαστικά μέτρα για το ασφαλή άνοιγμα των σχολείων γιατί θεωρούμε την δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία αναντικατάστατη  και απαιτούμε :

 

·         Κατάργηση  του  αντιεκπαιδευτικού  νομοσχεδίου για  την Επαγγελματική  εκπαίδευση.

·         Αναπροσαρμογή της ύλης ανά τάξη και μείωση της εξεταστέας ύλης- ορισμός ΤΩΡΑ της εξεταστέας ύλης  για τους μαθητές  της Γ λύκείου & καμία αλλαγή  στο  τρόπο  εισαγωγής τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

·         Με βάση τα παραπάνω πραγματική κάλυψη της ύλης που εχει χαθει με δια ζώσης διδασκαλία

·         Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων

Θεσσαλονίκη, 22/12/ 2020

 

 

Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2020

Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση

 

 

 

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

http://omegokmak.blogspot.gr , e-mail: omegokmak@gmail.com

 

ΕΠΑΛ

Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση

Από την αρχή της πανδημίας η Ομοσπονδία στάθηκε  δίπλα στους μαθητές  και τις οικογένειές τους. Όλο το προηγούμενο διάστημα κάναμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να συνεχιστεί, με όσα μέσα έχουμε, η προσπάθεια στήριξης των μαθητών, και των γονιών έστω και μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Κάνουμε πράξη το σύνθημα «Δίπλα στους μαθητές και στις οικογένειες τους  με κάθε μέσο». Ωστόσο, ξέρουμε ότι αυτή η διαδικασία δεν αντικαθιστά με τίποτα την δια ζώσης εκπαίδευση και έχουμε τις ίδιες ανησυχίες με τους γονείς, ώστε να μη «χαθεί» η σχολική χρονιά.

Ενώ κάνουμε όλη αυτήν την προσπάθεια, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας όλους αυτούς τους μήνες κοροϊδεύει. Παρουσιάζει μια εικονική πραγματικότητα για την κατάσταση στα σχολεία. Αφήνει χωρίς πρόσβαση στη λεγόμενη «τηλεκπαίδευση» πάνω το 30% των μαθητών. Έχει την απόλυτη ευθύνη για την απίστευτη ταλαιπωρία μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών την όξυνση των ταξικών διαφοροποιήσεων που εντείνονται όλο αυτό το διάστημα

Παραδέχεται κυνικά ότι η ανάγκη του λαού για να προστατευτεί όσο το δυνατόν περισσότερο από τους κινδύνους της πανδημίας, είναι ένα τεράστιο κόστος. Αντί για γενναία αύξηση των κλινών ΜΕΘ και επίταξη του ιδιωτικού τομέα μειώνει κατά 600 εκ..€ τις δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την υγεία. Δεν προχωρά σε μείωση των μαθητών ανά τμήμα, σε μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία, σε μαζικές προσλήψεις στην καθαριότητα των σχολείων, αλλά και σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Αυτές τις μέρες ξεκινάει στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την Τεχνικο-Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ). Πρόκειται για άλλο ένα νομοθέτημα μέσα στις τελευταίες δεκαετίες, που υπόσχεται «αναβάθμιση» για την ΤΕΕ και ευκαιρίες για όσους την επιλέγουν

Όλοι οι γονείς καταλαβαίνουμε ότι το μόνο που συνεχίζουν ακάθεκτοι, είναι να νομοθετούν με βάση τις δικές τους ανάγκες και παράλληλα να  τρομοκρατούν όσους αγωνίζονται και διεκδικούν. Όπως την περίοδο της πρώτης καραντίνας,  με το πολυνομοσχέδιο που, εκτός άλλων,  αύξησε τον αριθμό των παιδιών στα τμήματα, εν μέσω πανδημίας, το Υπουργείο Παιδείας έρχεται στη δεύτερη καραντίνα για να καταθέσει το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (EEK), με κλειστά σχολεία. Ένα νομοσχέδιο  μακριά από την ανάγκη για ποιοτική και αναβαθμισμένη επαγγελματική εκπαίδευση, που την υποβαθμίζει. Η πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές των ΕΠΑΛ, παρά τις προσπάθειες διαφήμισής τους, είναι τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς, εργαστηριακό εξοπλισμό και βιβλία ειδικοτήτων (για πολλά από αυτά βάζουν το χέρι στην τσέπη και οι ίδιοι οι μαθητές). Είναι οι ειδικότητες που ανοιγοκλείνουν με ταχύτητα φωτός, τα ολιγομελή τμήματα που μόνο κάτω από τις κινητοποιήσεις των μαθητών εγκρίνονται κατ' εξαίρεση κάθε χρόνο, ενώ στην πλειοψηφία τους κλείνουν και χιλιάδες σπουδαστές μένουν στον αέρα για τη συνέχιση της ειδικότητας που έχουν ξεκινήσει.

Μετά το ΕΠΑΛ, για τους αποφοίτους συχνά επικρατεί ανασφάλεια, αφού δεν είναι θεσμοθετημένο μόνιμα το ποσοστό εισαγωγής των ΕΠΑΛιτών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ενώ και για όσους μαθητές επιλέγουν τη μαθητεία, είτε αντιμετωπίζουν μεγάλες καθυστερήσεις στην καταβολή του - έτσι και αλλιώς ελάχιστου - μισθού που λαμβάνουν, είτε κάνουν μαθητεία σε άσχετα αντικείμενα, χωρίς να μαθαίνουν επί της ουσίας.

Το νέο νομοσχέδιο δεν αναβαθμίζει τα ΕΠΑΛ για να  παρέχουν γνώσεις ανάλογα με τις εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας και την πρόσβαση στην εργασία. Δεν εξασφαλίζει την μόρφωση των παιδιών ώστε να βγαίνουν  από τα ΕΠΑΛ ικανοί με όση γνώση χρειάζεται για να αντεπεξέλθουν σε απαιτητικά επαγγέλματα, που διαρκώς εκσυγχρονίζονται και αυτά. Αντίθετα, προσπαθεί να  κάνει εργαζόμενους με λιγότερες γνώσεις, λιγότερα εργασιακά δικαιώματα και μάλιστα από πιο μικρή ηλικία που συνεχώς θα πρέπει να τρέχουν για να τα βγάζουν πέρα».

Φωνάζουμε για όλα αυτά που πρέπει να γίνουν ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με υγιεινή και ασφάλεια, για τα μέτρα που πρέπει να παρθούν όσο τα σχολεία είναι κλειστά.

ü  Να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις

ü  Να δημιουργηθούν νέες σχολικές αίθουσες και να αξιοποιηθούν ήδη υπάρχουσες

ü  Να γίνονται δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία

ü  Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας ώστε να τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα

ü  Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις αναπληρωτών πλήρους σύμβασης

ü  Να χορηγούνται δωρεάν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας

ü  Να παρθούν μέτρα για την αποσυμφόρηση των σχολικών λεωφορείων

ü  Να δοθούν σε όλα τα παιδιά τεχνολογικά μέσα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, γρήγορο internet με ευθύνη του κράτους

ü  Να γίνει αναπροσαρμογή της ύλης και να στηριχθούν όλα τα παιδιά με ενισχυτική διδασκαλία και φροντιστηριακά μαθήματα αμέσως μόλις ανοίξουν τα σχολεία.

ü Δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές μορφές τηλεαξιολόγηση. Μόνη λύση να παραταθεί ο       χρόνος παράδοσης της βαθμολογίας.  

ü  Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση

Συμμετέχουμε στο κάλεσμα για πανελλαδική ημέρα δράσης

Καλούμε

Εκπροσώπους  των Ενώσεων, Συλλόγων Γονέων, σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας την Πέμπτη 17/12 στις 14:30 (τηρώντας τα απαραίτητα υγειονομικά πρωτόκολλα)

 

Θεσσαλονίκη, 15/12/ 2020

 

 

Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2020

ΚΑΛΕΣΜΑ.....ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

 

 

 

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΕΝΩΣΕΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

http://omegokmak.blogspot.gr , e-mail: omegokmak@gmail.com

 

ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ 


 

Με αφορμή την ανακήρυξη από την ΓΣ του ΟΗΕ της 3ης του Δεκέμβρη ως Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, η Ομοσπονδία  εστιάζει την προσοχή της στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των παιδιών με αναπηρία που είτε φοιτούν στα Ειδικά Σχολεία της χώρας μας είτε παρακολουθούν την Γενική Παιδεία με Παράλληλη Στήριξη.

Από το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς, γονείς και προσωπικό είχαν θέσει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την ασφαλή λειτουργία των ειδικών σχολείων, που συνοψίζονται σε τρεις άξονες: Κατάλληλοι και ασφαλείς χώροι, όλο το αναγκαίο προσωπικό, σχολαστική καθαριότητα

Αν για τα γενικά σχολεία είναι αναγκαίο να παρθούν έστω και τώρα μέτρα αυτό πολλαπλασιάζεται για τα ειδικά σχολεία που πρέπει πάση θυσία να συνεχίσουν να είναι ανοιχτά και να συνοδευτούν με πραγματική στήριξη.

Κάθε μέρα μαθαίνουμε ότι όλο και μεγαλώνει ο αριθμός των ειδικών σχολείων που βρίσκονται με κρούσματα. Μπορεί ο ισχύων αριθμός για τη συγκρότηση ομάδων στα ειδικά σχολεία να ακούγεται μικρός, ωστόσο μπορεί να είναι μέχρι και απαγορευτικός, λόγω της φύσης των αναγκών των παιδιών, που σε πολλές περιπτώσεις στοιβάζονται σε μικρές και ακατάλληλες αίθουσες, ενώ σε τυχόν μεγαλύτερες αίθουσες γίνεται συνδιδασκαλία με παραπάνω από μία ομάδα. Είναι ενδεικτικά  τα παραδείγματα με το άνοιγμα και κλείσιμο σχολειών ..

·                     1o EEEEK Πυλαίας- Χορτιάτη,2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας- Χορτιάτη, 3ο Ειδικό Δημοτικό Σχ. Θεσσαλονίκης, ΕΕΕΕΚ Παύλου Μελά (2 φορές αναστολή σε ένα μήνα), ΕΝΕΕΓΥΛ Κατερίνης αναστολή έως 7/12

Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες χρειάζονται αληθινή στήριξη, από το υπουργείο  βάζοντας στην άκρη το γνωστό παραμύθι ότι όλα είναι καλά και λαμβάνοντας υπόψιν τις πραγματικές ανάγκες των γονιών και των παιδιών που φοιτούν στα ειδικά σχολεία.

Δυστυχώς, το Υπουργείο Παιδείας όλο αυτό το διάστημα δεν έκανε τίποτα για τη διασφάλιση αυτών των συνθηκών λειτουργίας των μονάδων Ειδικής Αγωγής. Αντίθετα, άφησε τα πάντα στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών και στην ευθύνη των γονέων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, σε σχολεία με πολυπληθή τμήματα ή/και μικρούς χώρους, το άγχος ο φόβος και η ανασφάλεια να κυριαρχεί στους εργαζόμενους, ενώ αρκετοί γονείς που τα παιδιά τους έχουν σοβαρές αναπηρίες να μην τα έχουν στείλει καθόλου στο σχολείο από τον περασμένο Μάρτη. Ενώ και τις τελευταίες ημέρες έχουν αυξηθεί κατά πολύ τα παιδιά που δεν πηγαίνουν σχολείο εξαιτίας του φόβου και της κατάστασης που επικρατεί.

Γνωρίζοντας την κατάσταση σήμερα  στα σχολεία  στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας  και με δεδομένο την ολοένα αύξηση των κρουσμάτων, ταυτόχρονα με  την απελπιστική  κατάσταση στα νοσοκομεία, και ενώ η κυβέρνηση δε λαμβάνει κανένα μέτρο προστασίας της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών, η κατάσταση έχει φτάσει πλέον στο απροχώρητο, κάθε μέρα που περνάει μαθητές και εκπαιδευτικοί ρισκάρουν την υγεία τους. Γι’ αυτό είναι πλέον  αναγκαίο  άμεσα να κλείσουν τα ειδικά σχολεία για να προστατευθεί η υγεία και των μαθητών και εκπαιδευτικών για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα, μέχρι τις διακοπές των γιορτών ώστε η κυβέρνηση σ΄ αυτό το επαρκές διάστημα να πάρει τα απαραίτητα μέτρα, για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων στις 8 Γενάρη.

Ταυτόχρονα  πρέπει η κυβέρνηση να εξασφαλίσει

Να πάρει όλα τα μέτρα ώστε να υπάρχει συνεχής και στενή ιατρική παρακολούθηση των μαθητών και των εργαζομένων των Ειδικών Σχολείων με συχνά και επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς, με οδηγίες και ιατρική καθοδήγηση για καθημερινά ζητήματα που προκύπτουν.

Ø  Να μειώσει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα στα Ειδικά σχολεία με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες υποδομές για τον σκοπό αυτό.

Ø  Άδειες στους εκπαιδευτικούς-βοηθητικο  προσωπικό  που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, χωρίς τους περιορισμούς που βάζει η υπουργική απόφαση.

Ø  Να τοποθετηθεί όλο το απαραίτητο προσωπικό (Εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ-ΕΒΠ- καθαριότητας) στα Ειδικά Σχολεία με πρόβλεψη για την αναπλήρωση των εργαζομένων που βρίσκονται ή θα βγουν σε άδεια.

Ø  Άμεσα να υπάρξει  σχεδιασμός με ευθύνη του κράτους για στέγαση σε ασφαλή κτίρια

Ø  Να υπάρχει επάρκεια σε όλα τα απαραίτητα  μέσα ατομικής προστασίας.

Ø  Αύξηση των δρομολογίων των μέσων μεταφοράς και μείωση των μεταφερόμενων μαθητών ανά μέσο. Αποκλειστικά Δημόσιες και Δωρεάν σχολικές μεταφορές με οχήματα που να είναι αποκλειστικής χρήσης από τα σχολεία.

Ø  Τα παιδιά που λόγω σοβαρών νοσημάτων παραμένουν στο σπίτι τους, να υποστηριχτούν διεπιστημονικά με κάθε πρόσφορο μέσο, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας.

Καλούμε

εκπροσώπους  των Συλλόγων Γονέων, τους Συλλόγους Βοηθητικού και Εκπαιδευτικού προσωπικού σχολείων Ειδικής Αγωγής , σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας την Τετάρτη 9/12 στις 14:30 (τηρώντας τα απαραίτητα υγειονομικά πρωτόκολλα)

Θεσσαλονίκη, 4/12/ 2020